Sisällön tarjoaa Blogger.

Upea Pafos

Aivan ihanaa avata blogger ja alkaa kirjoitella teille pitkästä aikaa ihan reaaliajassa. Palasimme kotiin sunnuntaina ja aluksi mua tympi palata kotiin, lähtöaamuna herätessä Pafoksella mielessä oli vaan "Nyt kaikki ilo irti, illalla lähdetään". Meidän bussi kentälle lähti siis iltasella puoli seitsemältä, joten onneksi oli vielä päivä aikaa nauttia - toki mitään suurempaa ei osannut aloittaa, kun tiesi että illalla on lähtö.

Lentokoneeseen istahtaessa ärsytti, mutta Suomen syksy on yksi lempi vuodenaikani ja palasin toisaalta ihan mielelläni kotiin. Kotioven avatessa, se oma kodin tuoksu. Ollaan kotona - eipä haittaa. Sai käpertyä sohvalle väsyneenä yölennon ja Vantaa-Kuopio ajomatkan jälkeen - toki käytiin siinä välissä nukkumassa viitisen tunnin yöunet, mutta kylläpä väsytti!

pafos kypros
pafos kypros rantakatu pafos harbour rantakatu

Pafos oli kokonaisuudessaan aivan ihana, mutta se ei kuitenkaan vienyt sydäntäni täysin. Sieltä löytyy kaikille jotakin; rauhaa, aurinkoa, ostosmahdollisuuksia, kulttuuria, aktiiviilomalle on hyvät puitteet, on yöelämää ynnä muuta. Kiersimme useita mielenkiintoisia ja jännittäviäkin kohteita Katakombeista, Arkeologiseen puistoon, jossa nähtiin muun muassa mosaiikkeja ja muita raunioita esihistorialliselta ajalta keskiajalle. Kierreltiin turistialueella kuin sen ulkopuolellakin, eli rannikolla ja ylempänä rannikolta. Käytiin kauempana bussilla kuin taxillakin - auton vuokraus oli mielessä, mutta toispuoleinen liikenne ei houkuttanut. Kunnollisia rantoja ei ole, mutta suht hyvät uintimahdollisuudet kuitenkin on.

Valitsimme Pafoksen juurikin sen vuoksi, että pääsisimme tekemään ja näkemään kaikenlaista vähän laidasta laitaan, mutta halusimme myös nauttia rannasta ja merestä. Rentoutua, mutta myös nähdä ja kokea uutta. Kaikkea emme ennättäneet käymään, paljon näimme, mutta paljon jäi myös näkemättä. Esimerkkinä vähän harmittaa ettemme ennättäneet pyörähtää Kuninkaiden haudoilla, mutta faktahan on se, että millään reissulla ei vaan yksinkertaisesti ennätä kaikkea mitä haluaa.

pafos aliathon holiday village aegean village aliathon holiday village aegean village
aliathon holiday village pafos kypros aliathon holiday village aegean kylä

Yövyimme Aliathon Holiday Village- nimisessä hotellissa, joka oli jo itsessään melko mahtava, kaunis ja suoraan sanottuna ihan valtava. Siellä oli pari eri puolta, Fishing Village, Aegean Village jolla me olimme ja molemmissa siis muutamia allasalueita. Se oli erittäin suuri, tuloiltanakin saimme kyydin hotellihuoneeseen sellaisessa "golftyyppisessä miniautossa" vai mikälie, sillä matka omalle huoneelle saattoi olla pienoisen matkan päässä respalta ja etenkin kun saavuimme illalla perille, niin laukkujen kanssa pyöriminen pitkin hotellia väsyneenä ei olisi ollut mukavaa.

Matkaa keskustaan hotelliltamme oli noin pari kilometriä, se ei sinänsä haitannut, mutta silti olisi voinut ehkä valita hitusen lähemmän hotellin, sillä välimatkat kaikessa oli muutenkin Pafoksella hieman pitkiä. Läheltä löytynee kyllä ravintoloita ja marketteja, mutta sataman läheisyydessä olisi ollut niin helppo. Toisaalta kävely ei haitannut meitä yhtään, se oli itse asiassa oikein ihana käpöstellä rantakadulla joka päivä - mä vaan rakastan merta!

aamiainen aliathon holday village breakfast
aliathon holiday village breakfast aamiainen

Ainoa mikä meille kuului hotellilla, oli aamupala, sillä rakastamme käydä iltaisin yleensä illallisella ja päiväruoilla erilaisissa ravintoloissa ja näin ollen jätämme puolihoidot ja all inclusivet. Oikeastaan söimme vain aamuisin ja iltaisin, ei kovin terveellistä, mutta tuo helle vie tosiaan nälän pois. Aamiaisen saimme nauttia ulkosalla - tämä olikin ensimmäinen hotelli, jossa aamiainen oli mahdollista nauttia ulkona.

aliathon holiday village papfos lagoon pool area
pafos aliathon holday village lagoon altaalla

Meidän lähin allasalue oli Lagoon pool ja se oli ihan superviihtyisä, lapsiperheille se oli myös tosi helppo sillä allas ei syvene äkisti. Altaan vesi oli ihanan lämmintä, näin vilukissana ei tehnyt lainkaan tiukkaa pulahtaa virkistäytymään ja uimaan. Yhden kerran käväisimme altailla uimassa ihan aamusta, jonka jälkeen lähdettiinkin bussireissulla kauemmas eräälle nähtävyyden tyyppiselle omatoimiselle reissulle. Voi kunpa aina voisi aloittaa aamut aamu-uinnilla! Muuten tuli uitua lähes joka päivä iltapäivästä jonkun hyvinkin hikisen seikkailun ja reissun päätteeksi, hhe.

paphos cyprus

Pafoksen postauksia tulee ainakin muutamia, ajattelin jakaa mieleenpainuvimmat jutut reissulta, phonella tuli räpsittyä tällä kertaa ihan ennätys paljon kuvia, joten ehdottomasti kehiin Pafos phonen kautta. Lisäksi funtsin kovasti vinkki-postausta ja jos kuvia vain jää, niin photo diarykin kävi mielessä. Saas nähdä! Tietysti väliin tipahtelee syksyn postauksia, koska on tää syksy vaan niin ihana!

Oikein ihanaa alkanutta viikkoa!
Miltä Pafos kuulostaa ja näyttää näin nopeasti vilkaistuna?

14 kommenttia

1. Voi mitä ihania kuvia, teidän reissu kuulostaa ja näyttää ihanalle! <3 Näyttää vielä niin vehreältä, ja paljon on ollut kauniita kukkivia puitakin :-) Vähän harmittaa, kun mun Pafoksen reissusta on niin paljon aikaa että muistan vaan lähinnä jotain hassuja yksityiskohtia :D Mutta ihana kun sä kuvailit näitä juttuja niin tarkasti, pääsi hyvin kärryille teidän reissusta :) Innolla odotan tulevia postauksia <3

Vastaukset
    1. Kiitoksia Jenni <3 Mä kyllä ikävöin jo kovasti nyt lämpöön, kun katselin eilen että pari tulevaa päivää on pelkkää sadetta :D Voi aurinko mihin menit just kun me tultiin takas Suomeen! :'D

Harmi että sä et muista sun Pafoksen reissusta paljoa mitään. Mutta hei ne pienetkin hassut yksityiskohdat mitä muistaa, on kultaa <3 Ja voithan sä joskus vielä palata tuonne saarelle ;) Ihana kuulla että odottelet tulevia postauksia <3

Poista
  2. Ihania tuttuja maisemia näkyi näissä kuvissa :) <3 Teillä vaikuttaa olleen todella onnistunut reissu! Muistan hyvin itsekin ajatelleeni, että Pafos oli kyllä kiva matkakohde, mutta ei silti vienyt sydäntäni täysin. Tuo teidän majoituspaikka näyttää ja kuulostaa tosi kivalle <3 Välimatkat tuolla oli kyllä melko pitkiä, se tuli itsekin silloin huomattua.. paljon kuitenkin ehditte tekemään, ja mielenkiinnolla jään odottelemaan uusia postauksia reissusta :)

Vastaukset
    1. Se on kyllä oikeesti aivan ihana tsekkailla tuttuja kohteita blogeissa, kun bongaa oikeesti niitä ihania tuttuja maisemia kuvista 8) Reissu oli tosiaan onnistunut. Mä en ehkä itse palaisi enää kohteeseen, paitsi ehkä Limassolissa olisi kiva käydä ja näinollen tsekata Agia Napa :) Välimatkat ovat tuolla tosiaan pitkiä. Toisaalta hyvä oli ottaa kaikki hyötyliikuntana ;) Ihana kuulla että odottelet lisää <3

Poista
  3. Teidän reissu kuulostaa kivalta ja ai vitsit mitä ihania kuvia ♥ Tuo hotellin alue muistuttaa hieman meidän Montenegron resorttia, joka oli myös valtava ja tosi kaunis. Itse huone olikin sitten kaikkea muuta :D Mä ainakin odotan jo seuraavia matkapostauksia, mitä enemmän sen parempi ;D

Vastaukset
    1. Kiitoksia Jasu <3 Joo mä lueskelin sun Montenegron vinkeistä siitä teidän resortista, vähän samantyyppinen kuin meillä, sellainen kylämäinen :) Meillä oli onneksi huone ja siivoukset kunnossa, harmittaa että teillä ei menneet ne nappiin. :(

Otettiin Aurinkomatkoilta tämä matka ja mulla on sataprossanen luotto siihen, aina on ollut siistit hotellit ynnä muut kun heidän kauttaan on varannut, yleensä aina varataankin jos rantatyyppiseen kohteeseen ollaan menossa. Muuten jos kaupunkilomaa suunnittelee niin tietty sitten lennot ja hotsku erikseen ja hotellissa saapi aina jännittää ja yllättyä, yleensä selaan arvostelut hyvin läpi ennen hotellin varausta :D Suosittelen siis lämpimästi Aurinkomatkoja, jos vaan haluaa pakettimatkan <3

Ja mahtavaa kuulla! Mä oon saanut kerran pahansävyistä kommenttia siitä että miksi julkaisen matkapostauksia aina yhdestä matkasta niin hirveesti. Siks olin nyt sitä mieltä että teen vain muutaman reissupostauksen, vaikka muuten rakastan tehdä erilaisia pieniä matka-aiheisia pousteja samasta kohteesta. Muutinpa nyt mieleni, mukava kuulla että jotkut niitä odottelee ;)

Poista
  4. Niin kauniita kuvia<3 Tonne olisi ihana joskus päästä :) Heh, kuulostaa tutulta toi, että syödään vaan pari kertaa päivässä - aamulla ja illalla :D Niin mekin siskoni kanssa tehtiin pari vuotta sitten Jenkeissä. Eihän se joo terveellistä oo, mutta esim. Miamissa meillä ei hotellissa ollut edes aamupalaa hintaan sisällettynä niin kyllä se parin viikon ulkona syöminen alkaa käydä kukkaronkin päälle. Sitä paitsi kuten säkin sanoit, ei sellasessa kuumuudessa edes tunne olevansa nälkäinen!

Mulla on ihan hirvee matkakuume koko ajan, mutta onneksi pääsen ensi maaliskuussa vihdoin ja viimein Kanarialle miehen kanssa<3 Matkoja ei tosin oo vielä varattu, mutta mies on sentään luvannut jo lähteä ja ollaan katseltu potentiaalisia vaihtoehtoja, eli voin kai mä vähän innoissani olla jo nyt siitä! :D

Vastaukset
    1. Kiitos kaunis <3 Joo tuo on ihan normaalia, rantalomilla sitä tulee syötyä usein hyvin jos ei hellerajat pauku, esimerkiksi 20-25 asteen lämpötilassa sitä vielä maistuu, yli kun mennään niin ei mihinkään!

Mutta esimerkiks kaupunkilomilla sen taas meinaa itse unohtaa :D Miamissa uskon kyllä helteellä olevan osaa asiaan, mutta myös se että jos kohteessa on oikeasti näkemistä ja tekemistä, niin asia menee niin että juostaan paikasta toiseen pää kolmantena jalkana eikä sitä ennätä ja muista syödä :'D

Oi ilo kuulla että ootte suunnitelleet Kanarialle matkaa, saat todellakin olla jo innoissasi siitä ja toivottavasti pääsette pian myös varailemaan reissun ;) Uskon varmasti matkakuumeen olevan jo kova! Mä kuumetan sua vähän lisää näillä mun matkapostauksilla, hha :'D

5. Aivan ihania kuvia! *_* Jään innolla odottelemaan tulevia matkapostauksia ♥

Tuo hotellialue näyttää kyllä niin ihanalta, että tuolla voisin jopa itsekin viihtyä :'D Yleensä en näistä niin sanotuista rantalomista niinkään pidä, mutta tuollaisessa paikassa kelpaisi viettää lomaa!

Vastaukset
    1. Hhih kiitos <3 Nyt on yksi matkapostaus jo ulkona 8) Tuolla viihtyi oikeesti, aivan ihana <3 Tää rantalomakohde ei ollut ehken niin rantamaista mitä esim mun insta ehkä antoi ymmärtää, tuolla oli oikeasti näkemistä ja etenkin antiikkisista ja arkeologisista asioista pitävät viihtyy varmasti, sillä siellä on kovasti sellaista nähtävää! Eli ei niinkään vain rannalla viihtyville tätä suosittele, koska rannat Pafoksen läheisyydessä eivät olleet parhaat mahdolliset :D

Poista
  6. Ihania nää kuvat ja huippua lukea noin yksityiskohtaisesti reissusta! <3 :) Saa helposti käsityksen millaista oli. Täällä Suomessa ei tosiaan paljoa aurinko paistele, pikkasen pilkottaa pilvien välistä. Meillä oli aamulla vaan kuusi astetta lämmintä, tuntuu aika kylmältä noiden Espanjan 30+ asteiden jälkeen. :D :)

Vastaukset
    1. Ihana kuulla että postaus on onnistunut, kiitoksia Milla 8) Täällä on kyllä kaunis syyskeli nyt, mutta kyllä mäkin niin kaipaan sitä +30 astetta :D Mekin kun tultiin, niin kyllä muuten tuntui kylmälle tää Suomi :D

Poista
  7. Ooh vitsi mitä kuvia tässäkin postauksessa, ihana toi erityisesti missä makaat selällään tuolla vedessä <3 Harmi ettei pafos vienyt sun sydäntä täysin, mutta tiedän tunteen! Nam kuinka ihanalle toi aamiskin näyttää :D

Vastaukset
    1. Kiitoksia Emilia, hha kattelin reissussa muuten että sulla oli paljon ihanampi makoilukuva, olit nimittäin meressä turkoosin meren keskellä :D Mä itse en tajunnut ottaa kun tollasen allasmakoilu kuvan ja meressä ois ollut muuten paljon siistimpi :') Kyprokselle voisin toki palata, nyt tekis mieli kokea Limassol! 8)