Sisällön tarjoaa Blogger.

5x Matkustelun vastoinkäymiset

Mukavaa perjantain 13. päivää jaiks ja alkavaa viikonloppua sinne! Mun piti tulla moikkaamaan teitä tänne tänään kuulumisten merkeissä, olisin kertonut kuinka tammikuu on lähtenyt täällä käyntiin. Mä kuitenkin eilen illalla havahduin siihen että mulla ei ole minkäännäköisiä kuvia. Hah ja kun mun mielessä muhii ja on muhinut vaikka mitä, mutta koska täällä nyt eletään hieman kiireistä ja sekavaa aikaa kaiken muuttohässäkän vuoksi, niin en siis yhtään ihmettele että kamera on jäänyt heiman pölyyntymään. Joulukuun kävelin koko ajan kamera kädessä ja ehdinkin sitten joulukuun ajan tottua että koko ajan on joko kamerassa tai tietokoneella milloin mitäkin kuvia, joista saa postailtua. No tästäkin opin.

Anyway mennäänkö postauksen aiheeseen? Vanhemmat lukijat saattavatkin muistaa että aiemmin reissailin aika paljon, nyt en ole vuoteen päässyt mihinkään elämän heittelehtimisen vuoksi - en laske risteilyjä ulkomaanmatkoiksi - joten ajattelin niin sanotusti palata muistelemaan hieman menneitä matkoja. Ajattelin kertoa teille pienet kommellukset, mokat ja sattumat mitä on sattunut matkustellessani - muutama on kyllä ihan oma vika ja omaa tyhmyyttäni. Olen onnekas että sen suurempia tapaturmia tai vastoinkäymisiä ei ole sattunut, mutta tässä nyt 5 pientä kömmähdystä ja ärsytystä.

matkailu

1. Kun kävin esimmäisen kerran Lontoossa, minun matkalaukkuni ei saapunutkaan perille. Se oli vielä ensimmäinen kerta kun matkustin ilman omia vanhempia ja jollain muulla kun Finnairilla - se on vaan luottolentoyhtiö, muihin koneisiin en mielelläni nouse. Lensimme Norwegianilla, mutta joo oikeastihan se ei ollut sen lentoyhtiön vika, vaan laukku jäi Tukholmaan ja syy oli todennäköisesti siinä välilaskussa. Tuo on muuten syy miksi en tue myöskään välilaskuja. Laukku kyllä löytyi ja toimitettiin jopa muistaakseni heti seuraavaksi illaksi hotellille.

2. New Yorkin reissulle lähdin vanhempieni kanssa ja meillä oli mukanamme kaksi isoa, lähes tyhjää matkalaukkua. Mun vanhempani eivät tunnetusti löytäneet sukkia enempää ostettavaa, mutta mun ostoksien vuoksi oli ostettava kolmas iso matkalaukku paikanpäältä. Ah niitä aikoja, en ole varmaan koskaan shoppailut niin paljoa mitä silloin!

matka

3. Viime vuonna suuntasin Teneriffalle vakiopaikkaamme Playa de Las Americakseen, pääsimme vielä loppuatalvea karkuun lämpöön viikon ajaksi. No lämpöön ja lämpöön... Reissulla paistoi ensimmäisenä päivänä aurinko ehkä tunnin, toisiksi viimeisenä päivänä vaivaiset kaksi tuntia jos sitäkään ja viimeisenä kokonaisena päivänä lähes koko päivän. Lähtöaamuna bussimatkalla lentokentälle ihailimme bussista käsin pilvetöntä taivasta. Nice, muistan tuon reissun mökötyksen määrästä ja tajusinkin jälkeenpäin että se oli tyhmää, loma on loma oli sää mikä tahansa ja siitä olisi pitänyt osata nauttia.

rooma kanariansaaret lontoo

4. Toisella Lontoon reissullani pilasin viimeisen kokonaisen päiväni. Lähdimme serkkuni kanssa toiseksi viimeisenä iltana viihteelle ja tuli juhlittua sitten vähän rankemmalla kädellä. Seuraavan päivän tuliaisten osto oli aika veikeetä, metrolla kulkemista unohtamatta. Tuosta otin opikseni enkä enää koskaan tee samaa virhettä! Sinänsä se ei haitannut kun olin käynyt Lontoossa jo aiemmin ja tuolla kerralla olikin tarkoitus viettää lomaa vähän rennommin, kun asustelin serkkuni luona tuon viikon - uusille lukijoille tiedoksi siis, serkkuni opiskelee siellä.

5. Hajotin suosikkimekkoni Rodoksella vain siksi että piti heittää läppää ja olla olevinaan hauska. Aloin pukea tosiaan suosikkimekkoa ylle toisiksi viimeisenä iltana ja läpällä heitin sitten, että mahtuukohan mekko mulle enää kun reissu on lopuillaan. Vetäisin mekkoa liian kovakouraisesti ylöspäin ja siitä kuului aika mojovat saumojen raksahdukset. Siinä vaiheessa mun ilme oli varmaan ihan näkemisen arvoinen, en tiennyt itkeäkkö vai nauraakko. Hauskinta tässä oli se että olin koko reissun tyyliin mutustanut Caesar-salaattia, kun yksinkertaisesti vaan rakastan sitä salaattia ja sieltähän sitä sai lähes jokaisesta ravintolasta.

rooma rodos matkailu

Toivottavasti pian pääsisin kokemaan taas uusia kokemuksia jonnekin päin maailmaa. Vahvasti tuntuu siltä että pitäisi päästä sinne omaan vakiopaikkaan Teneriffalle taas, reissuja ollaan sinne suunnille jo tiuhaan tahtiin katseltu ja kevättalvella todennäköisesti suuntaammekin N:n kanssa sinne, mikäli vaan ei tule mitään kummempia eteen elämässä. Näin lopuksi pakko sanoa, että kyllä se ihminen vaan muuttuu, tähän postaukseen kuvia etsiessä en välillä voinut uskoa että tuo blondi pitkätukkainen barbie olisin minä, hha!

Mitä mieleenjääneitä kömmähdyksiä teille on sattunut matkoilla?
Entä mitä piditte tästä postauksesta?